En gråtande ängel

Det sitter en gråtande ängel,
vid Moskvaflodens strand.
Hon fäller sorgsna tårar,
över en värld som står i brand.
"Varför min Herre, ska det vara så,
förklara, berätta,
jag har så svårt att förstå.
Det finns så många varför,
som aldrig får nåt svar,
jag vill ju skänka fred och lycka,
åt alla och envar".
 
"Min kära lilla ängel,
detta är människans eviga lott,
de har alla en egen fri vilja,
både i stort och i smått.
Jag ville också skänka världen,
lugn och ro.
Men det var ingen därnere,
som ville på mig tro.
 
I stället är de sina egna
värsta fiender.
De slåss och krigar,
länder mot länder.
Det finns ingen ödmjukhet,
i deras bröst.
I deras mörka sinnen,
är det alltid evig höst".
 
Roger Lindqvist.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kristina

Så sant och så fantastiskt vackert du säger det.

2013-10-30 @ 15:01:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0