I böckernas fantastiska värld

Som barn hade jag en släkting i vars vardagsrum det fanns stora bokhyllor med böcker. Vad annars? Varje gång vi gjorde ett besök så hamnade jag vid bokhyllorna. I böckerna fanns drömmar och berättelser om allt möjligt tänkbart. Det var just detta som fascinerade mig. Den ena historien mer fantastisk än den andra. Det fanns en annan kul grej också, när man öppande böckerna så kom en slags ljuvlig doft mig till mötes. Det var kunskapens egen doft. Hemma har vi bokhyllor, men tyvärr så ryms inte alla de böcker som jag samlat på mig. Drömmen vore en stor Norrbottensgård beläget vid en sjö. I en av de stora rummen (salarna) skulle undertecknad ha väggfasta bokhyllor, från golv till tak. Där skulle jag samla alla de bokvolymer som jag bara drömt om. I en annan sal, skulle det finnas ett inrett fullskaligt musikrum. Detta även med inspelningsmöjligheter. Ja, tänk dessa drömmar!
 
Här sitter jag vid en av våra tre bokhyllor. Men tre bokhyllor är på tok för litet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0