Morsan...

Min mamma och jag.
 
Min mamma gav mig många saker i arv. Ett av dessa var intresset för teater och film. Det var mycket av den varan när jag växte upp. Hon missade aldrig tillfället att njuta av en långfilm - helst då en svensk sådan. Vi såg även rätt så mycket TV-teater med de gamla klassiska skådespelarna. Edvin Adolphson, Irma Christensson, Ingrid Bergman, Allan Edwall, Sif Ruud, Sigge Fürst, Margaretha Krook, Ann-Marie Gyllenspetz, Ingvar Kjellsson, Lars Ekborg, Jan-Olof Strandberg m. fl. På bilden har vi återigen fastnat framför TV-rutan. Som ni ser, så finns ett belåtet leende på läpparna.
----------------------------------------------------------
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0