Selmas nyfödda

Selma med den överlevande ungen: Svarte Rudolf. Som vi trodde då.
Men Selma "klämde fram" tre ungar till. Nu får alltså Svarte Rudolf
böja sin nacke och le.
 
I eftermiddags födde Selma fyra små ungar. Tre av dem var döda vid "framkomsten". Nummer två i raden, den som ses på bilden, var däremot hur frisk som helst. Jag tog min spade, och begravde de tre små liv som dött. Vi åkte hem, och efter ca en timme, återvände jag hem till Daniel som nu hade kommit hem och stod i duschen. Döm om min förvåning när jag blickar ner i Selmas låda; ytterligare två ungar hade då anlänt. Sammanlagt hade hon fött fram sex ungar, varav tre överlevde. Svarte Rudolf blev alltså inte allena, visserligen miste han tre syskon, men fick ändå två "överlevare" att busa med inom sinom tid. Slutet gott, allting gott!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0