Två urnor som berättar...

I min barndom stod två stycken cementurnor uppställda på vår gräsmatta. Min mamma satte blommor i dem, varje sommar. När jag var rätt liten, så målade min pappa dem röda. När jag blivit i tonåren målade han dem gröna. När det var dags att flytta hemifrån, målade han dem gråa. Alla tre färger  står som en slags symbol för tre olika faser av mitt liv. Det är länge som de tjänade sitt syfte. De har stått ute bakom ett av våra förråd i många år. Häromdagen plockade Daniel fram dem, eftersom han skulle städa upp på platsen. Jag trodde först att han skulle slänga dem, men icke det. Han skulle ha dem kvar, och eventuellt använda dem, precis som hans farmor en gång också gjorde. Nu är den stora frågan: vilken färg blir det den här gången?

Alla tre färger finns representerade: rött, grönt och grått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0