Långfredag den 20.4 1973 kl. 15.20

Ur Rogers lilla svarta:
 
"Jag sitter uppe i mitt rum och skriver. I morse när jag vaknade fick jag en smärre chock när jag drog upp rullgardinen. Allting var vitt, och det snöar fortfarande. Långfredag, en sån trist och lång dag har jag aldrig upplevt. Såna här dagar blir man lätt smått irriterad.
 
Min syrra Gerd var hem i går för att lämna tillbaka ett strykjärn, hennes hade nämligen gått sönder. Gerd fyller år nu på söndag den 22/4. Hon ville nog ha en present, det såg jag på henne, hon är ju kvinna...
 
Har tänkt åka in till stan i morron till optikern Ulf Åström och prova in några nya och starkare glasögon. Jag måste även köpa nya bågar.
 
Som sagt, en mycket tråkig dag, hälsar ärevördigaste: Roger Lindqvist".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0