Sakletaren Lindqvist

Pippi Långstrump var och är en sakletare. Det är åtminstone vad hennes "mamma" Astrid Lindgren skrivit om. Jag är också en sakletare. Och det har börjat komma så pass till allmänhetens kännedom, att jag ibland får gåvor i form av både tidskrifter och böcker. Igår fick jag en stor kartong med böcker och tidningar av äldre datum. Och mer är på väg. Tack Catherine för att du engagerar dig! Denna superklipska dam, som kan så mycket. Jag är imponerad av din konstnärliga kunskap på så många områden. Fortsätt så, snälla du - med att vara just DU!
 
Och se, i den stora högen av spännande saker låg denna bok om Ernst Rolf
utgiven 1933. Ett minnesalbum som kom till efter hans bortgång, skriven av
hans vänner, bl. a. Edvard Persson, Torsten Tegnér, Fridolf Ruhdin, Torsten
Tegnér, Karl Gerhard, Katie Rolfsen och många fler i den stora vänskaran.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0