Hasse Burman

Hasse Burman f. den 17 januari 1926 i Byske, Västerbottens län.    
 
Hasse Burman började sin musikerbana som gitarrist i Charles Redlands orkester. Han fick därefter engegemang som basist i Hasse Kahns orkester, för att senare bli en av medlemmarna i Charlie Normans trio. När underhållningsprogrammet Partaj visades i TV 1969, var Hasse Burman en av de lustigkurrar som levererade roliga historier. Då iklädd som lapp. Detta hade nog idag 2014 orsakat total folkstorm, kan jag tänka mig. Att förtydliga: Lapp heter idag Same.
 
En av historierna som Hasse levererade minns jag än i denna dag: - Jo, hemma i Lappland springer vi kåta in och kåta ut!
 
I den tid vi lever i nu, 2014, så vore hela den här historien en svårsmält sak för de som anser sig kränkta i allt.
 
Roger.

Kommentarer
Postat av: Kaj

Jag tror det var Ulf-Peder Olrog som sa att "Snart vågar man väl inte ens skriva en visa om en synål, för då kommer det väl nån enögd jävel och känner sig kränkt".
Där är vi idag!

2014-12-28 @ 22:58:45
Postat av: Roger

Det är en mycket tråkig utveckling det vi nu ser. Jag är allvarligt oroad över hur framtiden kommer att te sig, om detta fortsätter.

2014-12-28 @ 23:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0