Lasarettsbesök

Min mamma som går mot sitt 86:e levnadsår, ramlade på sitt boende igår. Vänster arm smärtade och svullnade så småningom upp rejält. För att vara på den säkra sidan, så skickades hon till röngten på Piteå Älvdals Sjukhus. När jag anlände i morse så hade även den högra handen svullnat upp, och misstanken blev att hon nu hade ett eventuellt brott på båda handlederna. Tempmätaren visade minus 25 grader när jag påbörjade min promenad upp till mammas äldreboende. Det var tänkt att jag ensam skulle åka med mor till lasarettet, men min vänstra arm satte dock stopp för detta. Jag ringde min syster Gerd, som vi hämtade upp på vägen mot Piteå. Tur att man har en syrra, vid sådana här tillfällen. Vi hjälptes helt enkelt åt vi två, för att göra detta på bästa möjliga sätt.
 
Det blev ganska fort konstaterat att hon hade ett fult brott på strålbenet. Den högra handen var visserligen svullen och röd, men hade klarat sig bra trots fallet igår. Det blev ca 7 timmar på lasarettet. Mamma är återbördad till sin vanliga adress, på sitt boende vid Hortlaxgården, med sin vänstra arm ordentligt gipsad. Fin personal både vad gäller lasarettet som boendet. Vi mötte en jättefin doktor, en ung tjej, som jämsides med annan personal skötte det hela på ett professionellt sätt. Inget att klaga på...jo, förresten...det kalla vädret!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0