December 1995

När man väl börjat bläddra i sina fotoalbum, kan man nära på inte sluta. Det är ju en himla tur att kameran fanns med så ofta som den gjorde. Men mitt ibland släkt och vänner, började jag också bli van med de som inte alls ville fastna på bild. De tyckte att det var obehagligt att se in i kameran och bli avporträtterade. Men mina föräldrar hade inge som helst problem med detta. I december 1995 var kameran med än en gång när vi hälsade på. Resultatet blev några bilder, varav två av dem ses här.
 
Översta bilden: mamma Maj-Gerd pappa John och barnbarnet Daniel.
På den undre bilden så fortsätter pappa att äta sin efterrätt, medan mamma
nöjer sig med en kaffekopp. Varje söndag efter köttsteken så gjorde min mor
den obligatoriska efterrätten. Detta hände när jag var barn. Pappa åt lika
obligatoriskt sin efterrätt med kaffe därtill. Som kronan på verket så intogs
även en snus, och så var den söndagen räddad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0