Piteå Älvdals Sjukhus (PÄS) - 2002

De tre bilderna som följer, tog jag från avdelning 9:s balkong i juli 2002.
Jag jobbade på Öjeby Sjukhem och åkte många vändor med min Caddy
Combi mellan Öjebyn-Piteå. Den här dagen hade jag kameran i fickan.
Bilden visar infarten till lasarettet. Bygganden närmast t.h. är Psykiatriska
mottagningen.
 
OBS! Det blå fordonet till höger. Det är min Caddy Combi årsmodell 1996.
Bakom de tre stora fönster som ses t.h. om Caddyn fanns sjukhusets
telefonväxel.
 
Så vänder jag på kameran och riktar den mot Timmerleden. Man kan även
urskilja stadskanalen samt t.h. om den, en liten skymt av Badhusparken.
-----------------------------------------------------------
Foto: Roger Lindqvist.
 
PS. Ett minne av denna fotografering är att jag faktiskt mötte Arno Gullberg på balkongen. Arno var en mycket skicklig vibrafonist, som kom att samarbeta med många namnkunniga musiker genom åren. /Roger.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0