Dagboksblad/1979

Lördag den 29/12 1979.  
 
Lördagsmorgon. Har just klivit upp ur sängen. Klockan är snart elva. Vi kom inte i säng förrän klockan ett i natt. Var nämligen på bio med Ingemar och Ingela. Det blev bestämt att vi skulle gå på den senare föreställningen, men det var nära på att vi inte hade fått någon plats. Den första föreställningen var slutsåld, och det blev nog den andra också. Filmen som vi såg var en amerikansk kriminalkomedi med bl. a. Goldie Hawn. Vad filmen hette? Ja, det höll jag på att glömma: "Tjejen som visste för mycket".
 
Elisabeth har gjort iordning lite té och smörgåsar. Och jag känner att det skulle var gott med en liten smakbit. Sen så lär det visst bli städning, enligt regeringen, där jag antagligen ska räcka en hjälpande hand.
 
Så har det gått cirka tre timmar sen sist. Under tiden har jag hunnit vara hem till Hortlax fram och tillbaka. Mamma och pappa var inte hemma, dom var och handlade. Efter en stund så ringde Bettan, och förtäljde att Sven-Åke hade ringt. Han ville att jag skulle ringa upp. Det gjorde jag, men det tutade upptaget. Efter det så tittade pappas brorsa Gunnar in, han var ute på en liten sparktur. Han stannade ungefär tio minuter.
 
Senare så kom då äntligen mor och far hem, dom hade som sagt varit och helghandlat. Nu är jag alltså hemma på Furuberget igen. Har just diskat och dammat mattor medan Elisabeth har vaskat golven. Klockan är nu i det närmaste två, och jag tycker att jag har dillat färdigt, åtminstone tills nästa gång.
 
Roger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0