Borttappade namn

Träffade min syster  Gerd i dag. Hon beklagade sig över att hon tappat bort så många namn ur sitt annars så välförsedda hjärnkontor. - Tråkigt tyckte jag, men kära syster på vägen hit upptäckte jag flera namn, som låg utspridda efter hortlaxvägen. Där låg: KALLE, ANITA, LEA (den snea), BRITTA, OSKAR, VALLY, LENNART, SARA, VALTER, SIGGE, BEDA, MAJA, ANNA, PELLE, ANDERS, ANN-SOFIE, RUBERT, ROBERT ULLA, MIA, MALLA (som säljer skidvalla), TORSTEN, GRETA, INGVAR, WILLE (Leas fd kille), ANSGAR, FRANS, BEATA och lille STEN.
 
- Här har du alla dina borttappade namn, sa jag, och grävde djupt i mina fickor. Ingen kunde bli gladare än min syster Gerd. - Äntligen har namnen kommit tillbaka. Åtminstone nästan...
- Va, har jag missat nån?
- Jo, faktiskt, lilla Lisa.
- Jaha, då var det hon som låg och skräpa i entrén, sa jag.
- Men man har väl en bakficka också. Så tog jag fram Lisa ur min bakficka och glädjen var total.
 
Tur är ju då, att min syster har en sån ooooootroligt hjälpsam lillebror. Lyckos henne - jag har ingen.
 
Roger Lillebror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0