December -66

Min syrra i sitt rum hemma i Hortlax. På bordet skymtar en juldekoration.
På den vita byrån står syrrans mest livsviktiga sak: SPRAY-burken.
Jag minns min syster nästan jämt insvept i en spray-dimma. Nästan alltid
skulle håret fixas. O, hemska tanke om ett enda hårstrå låg fel. Rummet
med alla saker och prydnader var förbjudet område. Speciellt för lillebror
Roger. Det var därför som lillebror Roger smög sig in titt som tätt för att
"spinka" (spionera). Jag tror att Gerd fortfarande har kvar den vita byrån
i sitt förråd. Nåt säger mig att det var John Risberg, gift med pappas syster
Emmy, som hade gjort den där byrån. Jag är inte säker... men oj, vilka
minnen när jag ser bilden. Gerd var 18 år på den här bilden.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0