JOHN HARRYS TRIO /1973

Sommaren 1973 var jag äntligen fri från allt vad skola hette. Det fanns endast
två saker i mitt huvud: trummorna och musiken. Jag övade i mitt pojkrum
flera timmar varje dag. I dag över 40 år senare tycker jag det är konstigt att
mina föräldrar inte blev tokiga. Den här sommaren och en liten bit in i 1974
spelade jag med John Harrys från Älvsbyn. Trion förvandlades så småningom
till en kvartett. Det sista samtalet jag hade med John Harry när jag skulle
sluta var en sak han ville jag skulle veta: - Roger, jag började med orkestern
1951, men trots att du bara är 16 år, så är du den bästa trummis jag någonsin
haft. Orden lade sig varmt om mitt hjärta.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0