Julen 1967

Julen 1967 visades Teskedsgumman i TV:n. Under hela månaden december,
hördes ordet GÖTAPETTER över hela vårt avlånga land. Birgitta Andersson
spelade gumman, Carl-Gustaf Lindstedt hennes gubbe. Till vänster om jul-
granen hänger min kalender, som jag så här i efterhand tycker är den bästa
någonsin som visats i TV. Bilden på granen och TV:n togs på själva dopparedan.
 
Klädd i en tomteutstyrsel sitter jag, 10-år gammal och agerar tomte.
Jag har t.o.m. ett speciellt skägg som är fastsatt på min haka och
kinder. Glasögonen sitter på nästippen, inte ens Persbrandt hade
kunnat göra en bättre rolltolkning. Men vad fanns i paketen? Det
avlånga paketet bakom min rygg, verkar vara ett par skidor.
Gerds kille Henning tog bilderna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0