Min far leker Per Oscarsson

Min far har på denna bild inspirerats av Per Oscarssons nakenchock
i Hylands hörna, annandagjul 1966. Bilden togs i april 1967.   
 
Med en filt som skydd kom min pappa nedför trappan en kväll i april 1967. När han så småningom stod på tröskeln, lättade han på förlåten, och där - väldigt iögonfallande - syntes Aftonbladets förstasida med svarta rubriker: GÖR PALME TILL STATSMINISTER NU!. Tur var ju då, att Gerds kille, Henning, hade kameran i sin absoluta närhet. Till vänster i bild ses vår allra första tvättmaskin, som mor och far köpte av en viss Hilding Holmqvist. Hilding är ju numera mest känd som "hotellkungen" och ägare av bl. a. Pite havsbad. På maskinens front har jag klistrat seriefiguren Dennis med sin hund. Om man är uppmärksam kan man också se en docka som sitter i trappen i bildens bakgrund. Ägarinna till denna var min syster Gerd, som vanligtvis brukade ha den i sitt rum. En dag när hon kom hem ifrån skolan, så drabbades hon av ett livslångt trauma. Någon okänd hade klippt av dockans hår och ögonfransar. Hon blev alldeles rent bedrövligt ledsen, och arg. Vem kunde göra en sån sak?
 
Blickarna riktades rätt fort mot lillebror Roger. Men han var sååååååå oskyldig. Däremot hade han inget alibi för det avskyvärda brottet. Han blev senare dömd för egenmäktigt förfarande. Domare i fallet hette Gerd!
-----------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0