Bröderna LINDQVIST

Nerifrån och uppåt: Daniel ¤ Robert ¤ Andreas.
 
När första barnbarnet Norah kom 2008, så började jag så fort det var möjligt att visa henne bilderna som vi satt upp på vårt kylskåp. Där fanns många och fina bilder av nära och kära. Jag brukade ta henne i famnen, och peka på varje bild och säga personens namn. Proceduren upprepades varje gång hon kom på besök. Och om jag nångång inte gjorde det, så tittade hon på mig och pekade med sitt lilla pekfinger upp mot kylskåpsdörren. När andra barnbarnet Max anlände 2009, följde samma sak med honom. Vi pekade, och jag sa namnen. Max blev också konfunderad, när farfar ibland struntade i pekandet. När Malte föddes i augusti 2012, så dröjde det heller inte så länge innan bildpekandet började. Idag när Malte kommer och hälsar på, brukar han höja sitt pekfinger redan i hallen. Han har också blivit "indoktrinerad" av farfars "bilduppfostran".
 
Bilderna som ses på fotot, är tre bilder som också  ingår i barnbarnens bild-pekar-utbildning.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0