Rolf Åhmans på hemmaplan

 
Julaftonen 1979 firade vi hemma hos Elisabeths föräldrar, Felix och Ruth i Vistträsk. Även Bettans syskon var där: Solbritt med maken Kjell, Ulla-Mai med sin man Roger samt deras son Joel. Med i julfirandet var också Göran, Elisabeths bror. Jag minns att jag fick en skrivmaskin, som jag senare flitigt använde. Juldagen spelade jag på Forum i Älvsbyn. Nu återstår en svår fråga; övernattade vi i Bettans föräldrahem? Eller var det så, att vi sov över hos Solbritt och Kjell, som vid den här tidpunkten bodde grannar med Felix och Ruth? Den som först inkommer med rätt svar, vinner en weekend i Böle.
 
I den övre annonsen, önskar Pitebandet Lennes med Bitte en God Jul & Gott Nytt År!

Kommentarer
Postat av: sollan

Tror att ni sov hos pappa o mamma, alltså Felix o Ruth, sov så gott i natt i Hortlax, Sollan.

2014-03-06 @ 22:31:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0