Komik

KOMIK = konsten att skapa humor.
Det dräller av påstådda rolighetsmakare, men trots namnet komiker, så håller inte alla måttet. Två av de bättre komiska begåvningarna heter Sissela Kyle och Per Andersson. Dom är bra, pga av att jag skrattar åt deras skämt. Och det är ju det som är meningen. Det finns även fler som får mig att dra på smilbanden, till dessa hör vår egen Ronny Eriksson från Piteå. Jag gillar inte plumpa skämt. Inte heller alltför grovkorniga skämt som behandlar "området" från midjan och neråt. Är jag tråkig? Nja, det vet jag inte. Men åt de skämt som jag tycker om, skrattar jag hjärtligt.
 
Jag är inte medlem i Annika Lantz, Soren Ismail heller Björn Gustafssons fan club. (Björn Gustafsson den yngre). Det dessa tre uppräknade levererar, hamnar inte på min tio-i-topp lista.
 
Per Andersson.    
 
 Sissela Kyle.                          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0