Kristallkulan har gått sönder

Eftersom kristallkulan gått sönder och blicken in i framtiden verkar stört omöjlig, så tar jag mig i stället friheten och blickar bakåt i det förgångna. Bakåttittandet är ju det enda säkra, för oss emellan: vem vill veta vad som händer i framtiden? Inte jag! Ingen levande själ kan skriva böcker om framtiden och med bestämdhet säga vad som kommer att ske. Däremot kan det skrivas miljontals artiklar och böcker om vår historia. Detta är det enda vi vet något om. Sammanfattningsvis så låter jag kristallkulan ligga där i min sopkorg i miljoner delar, helt obrukbar. Jag bryr mig alltså icke! Möjligen (om jag ville) kunde jag eventuellt klistra ihop detta med Karlssons klister...? Vad jag hört så klarar Karlssons klister det mesta, men en kristallkula: NEJ!
 
Roger.
 
Kristallkulan medan den ännu var hel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0