Självdokumentation

Ordet/termen Selfie är inte något nytt påfund, (att avbilda sig själv med en kamera). Det lär enligt uppgift funnits så tidigt som 1900. Jag tömde min mobiltelefon i dag på alla de bilder som jag tagit i tid och otid. Och jag märke rätt så fort, att en person var ett genomgående tema: Roger Lindqvist. Ni som tror att undertecknad lider av en svårartad narcissistisk personlighetsstörning tror - Fel! Fast man kan ju undra? Åtminstone har jag inte fått någon diagnos på mina självporträtt. Måste fråga doktorn vid nästa läkarbesök. Eftersom min hustru hatar att bli avbildad, likaså andra nära och kära, återstår endast en: JAG! Jag tror t.o.m. Pelle, vår katt, har sina dubier angående fotograferandet.
 
Ni som tittar in på min blogg (det har blivit många fler besökare) behöver inte alls bli rädda. Försök att stå ut med mannen som syns i detta inlägg. Om inte - titta bort. Eller gå vidare i bloggen.
 
Glasögon som låg på min mammas bord vid ett av mina besök. 
 
Naturligtvis var jag tvungen att prova dem, samt göra en seriös
dokumentation.      
 
Tack för att ni stod ut: Puss på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hallå kusin! jag är ofta in o tittar på din blogg, . Du har intressanta inlägg och är verkligen bra på att skriva. Ha det gott! / Åsa

2014-05-20 @ 09:41:51
Postat av: Roger

Hej på dig Åsa...
Roligt att kunna förnöja nån...

Må gott!
Roger.

2014-05-20 @ 11:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0