BORIS ESTULF ur tiden

Fr. v.: Åke Andersson, Hasse Carlsson, Dennis Janebrink, Boris Estulf och Gunnar Karlsson.  
 
BORIS ESTULF - Flamingokvintettens trumslagare mellan 1963-1993, har gått ur tiden, 75 år gammal. Estulf ersatte Bjarne Lunqvist på trumstolen när han fick anbud av konkurrenten Streaplers 1963. Boris Estulf trummade i orkestern under de mest lyckosamma åren i bandets historia. Flamingokvintetten blev vid några tillfällen vald av det svenska folket, som Sveriges mest populära dansband. Bandet låg på otaliga topplistor med låtar som i dag - bland danspubliken i alla fall - räknas som klassiker. Vem minns inte "Lilla Ann", "Hemma hos mig igen", "I den gamla kastanjeallén", och många, många fler.
 
1980 fick jag tillfälle att se bandet live. Då i danspalatset Sunderbylogen. Alla de gamla hitsen var med. Jag lovar. Boris Estulf satt fortfarande på sin trumstol och lirade, då på ett Ludwig vistalite-set, ett liknade hade jag också i min ägo ungefär vid samma tidpunkt.
 
Vila i frid, Boris!
---------------------------------------------Roger--------------

Kommentarer
Postat av: Björn Jakobsson

Mycket trist nyhet. Utmärkt trumslagare och jag minns att han spelade stående de sista 7-8 åren i Flamingokvintetten, vilket såg rätt udda ut.

2014-10-27 @ 20:15:27
URL: http://www.bjornjakobsson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0