Dé var då dé...

Lasse Holmqvist spelar trummor i vår svartvita TV 1967.    
 
The Steampacket med Mikael Ramel i samma TV...     
 
...liksom sånggruppen Family Four...    
 
...med Berndt Öst...           
 
...samt Ingvar Wixell, operasångare från Luleå.            
 
Svensk TV-underhållning som det begav sig året 1967. Jag hade ännu inte fyllt 10. Skulle fylla i september. Kanalen vi tittade på hette kort och gott TV 0. I december 1969 fick vi svenskar äntligen en andra TV-kanal. TV 2. Reklam television var det absolut inte tal om. Och tack och lov för det. I dag när vi sitter nerlusade med hur många TV-kanaler som helst, och med ständig reklam, längtar jag tillbaka till den tid då reklamen lyste med sin frånvaro. Personligen likställer jag reklam som hjärntvätt. Jag har en princip; så fort det blir avbrott för reklam, lämnar jag bestämt TV:n. Som ni förstår, blir det ett fasligt rännande under kvällarna. Hustrun brukar ifrågasätta varför jag inte sitter kvar. Svaret är snabbt det som följer: Jag vägrar låta mig hjärntvättas!
 
Roger.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0