I nostalgins finrum

I dag ett besök i Peter Larssons nostalgigarage i Bölebyn. - Det började rätt enkelt, berättar brandmannen Peter, för att sedan växa undan för undan. Jag åker ibland till en samlarmässa i Falun där det finns mycket saker. Det blir inte mycket att sova, men det är det värt, avslutar han.
 
För ca två år sedan gjorde jag mitt första besök hos Peter och hans sambo Eva i deras gemensamma nostalgigarage. Jag blev imponerad redan då, men i dag vid mitt besök så märkte jag att samlingen utvidgats liksom min fascination. Att samla - vad än det må vara - är ett sätt att ta till vara sin historia. Det är även så finurligt funtat, att man också lär sig under resans gång, om prylarnas historia och användningsområden. Man skaffar sig kunskap med andra ord.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Foto: Roger Lindqvist.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0