Snälla pappa, varför...?

Min far var en snäll man. Så pass snäll att han i ett obevakat ögonblick gav bort min Mercedes ambulans. Han tyckte väl att sonen blivit så stor att han liksom "vuxit bort" ifrån lekandet med bilar. Men i dag vid fyllda 27... (OK, detta gick ni inte på) 57 år, så skulle jag så gärna velat ha den där bilen kvar i min ägo. Jag minns alla de andra favoritbilarna också, som också lyser med sin frånvaro, och där min pappa INTE är skyldig, som jag också hade önskat ha i en slags samling över flydda dar. Svaret på VARFÖR  hoppas jag få när jag en dag möter min far uppe i himlen.
 
Din son, Roger.
 
Ungefär så här såg min älskade ambulans ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0