Kim-Jong-un

Nordkoreas högste ledare, Kim-Jong-un har insjuknat i: "obehag". Det skulle jag också gjort om jag varit diktator. Jag skulle ha haft en känsla av obehagligt obehag dygnets alla 24 timmar. För det finns inget obehagligare än slutna länder som Nordkorea. Det känns även obehagligare för varje dag att kunna konstatera, att pojkdiktatorn styr sitt land med järnhand. Att hjärntvätta ett helt folk är skrämmande, vilket den obehaglige Kim-Jong-un har gjort, liksom sin far även gjorde, under flera obehagliga år. Varje man och kvinna är född fri! Åtminstone låter det bra i teorin. I den brutala praktiska verkligheten, är det nåt helt annat. Det är en obehaglig värld vi lever i. Tror inte ens att skräckförfattaren Stephen King hade kunnat komma på en mer skräckinjagande, gastkramande handling, än den verkligheten just nu bjuder oss på.
 
Låt oss önska att alla galna våldsverkare suddas ut ur handlingen. För evigt! Jag hyser ingen större respekt eller förståelse för de mörka krafter som har intagit Moder jord. En genom-ond person som begår de mest horribla handlingar, skall icke ha rätten att ströva fritt ute ibland andra människor. Så ska  heller icke en religiös grupp, bestående av enbart fanatiker, heller en härskare av ett land göra. Dessa skall på ren svenska sättas bakom lås och bom. Såja, nu fick jag det sagt också.
 
Roger.
 
 
Kim-Jong-un, en man som tar sig på för stort allvar. En man som vid 30-årsålder
bestämmer över liv och död i det slutna landet Nordkorea. Nu har han enligt
källor drabbats av obehag. Det skulle han egentligen gjort för länge sen.
Kuvar man ett folk, och sänder oskyldiga i döden, då är det inte så värst
konstig att obehaget kommer förr heller senare.     
 
Bild: www.huffingtonpost.com   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0