"Seger är att se dig lida"

Det som händer ute i den vida världen låter sig färgas av även här på min blogg, då och då. Och jag kan inte låta bli att både förfäras och förargas. I gårdagens Agenda, fanns en intervju med förre socialdemokratiske partiledaren Göran Persson. "Sverige håller på att gå sönder", var hans ord när det gäller det som nu händer och sker inför öppen ridå. I går såg jag även en dokumentär som behandlade konflikten mellan Israel och Palestina. Rakt inför mina trötta ögon, och tillika trötta, men ännu vakna öron, hörde jag och såg något som gjorde mig ännu tröttare nämligen detta:
 
"SEGER ÄR ATT SE DIG LIDA" - dessa sex mycket fasansfulla ord, med sina lika fasansfulla 19 bokstäver, omkullkastar allt det jag en gång fick lära mig: att aldrig önska någon annan medmänniska död, sjukdom och evig olycka. Men de som nu både högt och tydligt ropar ut detta, hur ser det ut i deras förvirrade själar? Nää, jag vill nog inte alls veta...
 
Roger Lindqvist. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0