Arne och Göte still going strong

Arne Nathansohn och Göte Johansson.
Det fanns en tid då dessa herrar åkte land och rike kring och spelade
upp till dans för fullsatta hus.
 
Gruppen hette Cool Candys och skördade stora framgångar på olika topplistor.
LP:n som Arne här förevisar, finns även i min vinylsamling. Eftersom jag har
ett intresse för detaljer, så frågade jag Arne om den röda gitarren. Jag vill minnas
att märket var Levin, och att den var inköpt i Göteborg. Såg faktiskt en dokumentär
häromkvällen, som berättade historien om gitarrmärket Levin.
 
Arne och Göte åker idag omkring och berättar, sjunger och spelar. Det finns säkert en
diger källa att ösa ur. Källan heter kort och gott: COOL CANDYS.
 
Göte Johansson började som basist i Cool Candys 1953.
Han spelade med bandet fram till 1968.
 
-----------------------------------------------------------------
Bilder. www.spp.se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0