En gång musiker, alltid musiker

Trots att jag inte längre är lika musikaliskt aktiv som förr om åren, tänker jag än i dag på samma sätt som den musikant jag en gång var. Ett annat "ofog" som fortfarande finns kvar, är att jag än i dag trummar på nästan allt som går trumma på. På köksbänken står några burkar i olika storlekar. En dröm för en sån som mig att slå på. Burkarna har tack vare sina olikheter, varsitt eget ljud. Jag är alltså tillbaka på ruta nummer 1. Trummorna lämnade jag kvar hemma hos sonen, som också kan spela trummor, men hans instrument är egentligen gitarr. Jag hade två trumset när jag spelade i orkester. Ett övningsset hemma på vinden i mitt rum, det andra följde troget med i orkesterbussen. I dag hälsade jag på mina Ludwig.
 
 
 
En gång musiker, alltid musiker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0