Huvudbry...

Stefan Löfven i sällskap med ensamkommande flyktingbarn?
 
Den här bilden har gett mig huvudbry. Jag hittade den ute på nätet, och den påstås - jag säger påstås - föreställa ensamkommande flyktingbarn, som vår statsminister besökte för en tid sedan. Jag vet inte om detta är hela sanningen, jag kan ha fel. Men OM detta är korrekt, så har jag svårt att se några barn i 12-årsåldern på bilden. Ibland har jag en bestämd känsla att massmedia i den politiska korrekthet vi lever i, inte berättar hela sanningen. Jag är absolut inte paranoid, men man mörklägger en del information, som istället görs om till något helt annat. Läser man t ex norska tidningar, så får man en helt annan typ av bild. En eftersökt pedofil, som förgripits sig på unge tjejer i nåt år, häktades för några månader sedan. Det var en man som förstört många unga liv. Han var av utländsk härkomst. När SVT lade ut nyheten på sin hemsida var det under ett fingerat namn, vilket jag har full förståelse för. Men när man kallade honom "Jesper" haglade protesterna på deras hemsida. Fyra somalier våldtog en 40-årig svensk kvinna på en färja för några månader sedan. I finska tidningar berättades öppet om händelsen. I svenska tidningar hette våldtäktsmännen enbart "svenskar". Infödda svenskar begår också våldsbrott, man mördar, våldtar, rånar och bedrar. Men i dessa fall brukar man vara relativt öppna med bilder i tidningar, namn och varifrån de kommer. Den politiska korrektheten har idag nått sådana svindlade höjder, att jag är rädd att vi en dag kommer att ramla ned, och samtidigt bita oss rejält i svansen.
 
 
Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0