"Manspreading"

Första gången jag kom i kontakt med ordet "Manspreading" trodde jag att det var ett dåligt skämt. Maren sen när en intet ont anande Tom Hanks "gjort bort sig" genom att sitta med korslagda ben, i New Yorks tunnelbana, och nyheten flög sin väg över hela världen började jag ana vad det var. Nu har fenomenet även kommit hit till Sverige, och det som jag först trodde var ett skämt, har visat sig vara på blodigt allvar. Annika Leone har vittnat om sin ilska mot män som tar plats. Hon har t.o.m. gjort ett förslag till en förbudsskylt, som hon hoppas skall sättas upp i tunnelbanan. Vem är då Annika Leone? En arg ung dam med fientlig inställning mot män? Kanske medlem i FI? Jag bara undrar!
 
Jag för min del kommer att "manspreada" resten av mitt liv, så det så. Och som protest så sitter jag och spreadar  just nu till 100% på köksstolen i köket. Så till sist en uppmaning till landets, och världens alla män: gör 7-8 "Manspreading" var 3:e minut. För det här larvet måste få ett slut!
 
 
Enligt mitt sätt att se, så har Annika Leone med den här förbudstavlan kränkt
världens alla män. Vad blir då nästa steg i den feministiska världen: alla män
mellan 18-80 år skall kastreras!
 
Annika Leone, manshatare?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0