Mina kusiner i Gällivare

Jag har två kusiner som är födda i Gällivare, Åsa och My. Deras föräldrar hette Linnéa och Olle. Linnéa var min fina moster, som vi brukade hälsa på varje sommar under min barndom. På färden upp till Gällivare var även morfar Sanfrid med. Det hände i bland att min syster Gerd och hennes kille Henning också var med. Som en slags hyllning till familjen Dagbro, så kommer här några bilder av ett Gällivare från förr.

Roger.
 
Gällivare.
 
 
 
Malmberget.
 
Svanparken, Gällivare. Härifrån har jag ett litet kuriosa minne.
Jag åkte i Hennings vita Opel när vi stannade här för ett besök.
Det var Svensktoppen på radion och låten man spelade var 34:an
med Per Myrberg. Årtalet måste därför ha varit 1965. Tänk att det
är 50 år sedan. Samma sommar föddes kusinen My. Grattis!
 
Gällivare.
 
Gällivare.
 
Gällivare.
 
Storgatan, Gällivare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack Roger!
Minns Gerd o Hennings vita Opel. Tror ni var upp en sväng på dundret. Det var alltid så trevligt när ni hälsade på. Året 1965 jag var 5 år, och fick en lillasyster. Härliga bilder!
Hälsa familjen. Åsa

2015-08-28 @ 18:18:40
Postat av: Roger

Jo, Åsa det är fina minnen vi har tillsammans.

Må bra!

Roger

2015-08-28 @ 18:27:17
Postat av: Anonym

Tack så mycket Roger !
vilka vackra bilder !...I dag ser det lite annars ut på 'Pappas gata' ;) Har också vackra minnen från vår barndom ...
Hjärtligt tack för gratulationen !
Ja nu är även jag i den gyllene åldern ;)

Varma hälsningar till Dig och De dina ! / My

2015-08-31 @ 17:25:33
Postat av: Anonym

Hej My! Hoppas du haft en fin födelsedag.
Stort Grattis från mig och Elisabeth!

Roger.

2015-08-31 @ 18:18:20
Postat av: Unto Leppänen

Uppvuxen i Gällivare på 50- och 60-talet.
Per Myberg var på 10 i topp sommaren 64 med slagern 34an.
På bild 8 där det står Oscaria fanns café City på andra plan och konditori under. City var stället där vi ungdomar träffades.

mvh UL

2017-01-08 @ 19:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0