När 1+1 blir fel...

När 1+1=7 och inte 2 då vill jag veta varför.
Det är väl ungefär så jag ser på de samhällsproblemen som i dag råder. Och på de något diffusa svar som våra riksdagspolitiker kallar för sanningen.                   
 
När jag gick i skolan, var det för att ge mig kunskap om de mest nödvändiga i den framtid, som både jag och mina skolkompisar en dag skulle möta. Det var språk, matematik, geografi, biologi, kunskap om det land och samhälle vi alla bodde i. Jag hade t.o.m. (hör och häpna) kristendomskunskap. Ja, dagens ungdomar tror mig nog inte, när jag även berättar att vi i några fall, lärde oss psalmverser utantill. Hur skulle då 1960-talets tänkande bemötts året 2015? Möjligtvis med orden: Ve och fasa! För så tänker ingen i dag...? Hade elever av i dag, fått kristendomsundervisning, hade både Aftonbladet, Expressen, DN, TV1 TV2 TV3 TV4 osv haft de svartaste av rubriker och extrasändningar 24 timmar om dygnet.
Ja, tänk så det kan bli...
 
Roger Lindqvist.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0