Nöden har ingen lag

CHICAGO!    
 
Den här sanna historien hörde jag häromdagen av en bekant. Mannen och hans hustru hade varit på besök i Chicago. När man skulle återvända till Sverige, så blev det stopp på Chicagos flygplats. Mannens biljett visade sig vara ogiltig. Det var då som hustrun beordrade mannen att ställa sig vid sidan om, och bara vara tyst. Hon bad då att få berätta en viktig sak, för en ur personalen.
- Jag jobbar på ett mentalsjukhus i Sverige. Den här mannen som står bredvid är min patient.
- Jag är rädd att om inte han kan få sin biljett så blir han orolig, han kan t.o.m. bli farlig.
- Men om han inte kan åka med flyget, ja. då får ni ta ansvaret.
 
Meddelandet från hustrun, gav personalen all anledning att genast iordningsställa en ny biljett, till den ev. "farlige" patienten from Sweden. Efter en stund så blev hustrun kallad till samtal.
- Ja, då har vi ordnat en ny biljett till er patient. Har ni några önskemål var han kan tänkas vilja sitta i planet?
- En plats vid ett fönster skulle passa alldeles utmärkt, sa hustrun
 
När paret väl kommit ombord så satte sig "patienten" och hans vårdare vid ett fönster. När planet hade lyft, så kom en av flygvärdinnorna förbi, med en fråga:
- När vi serverar sprit, hur gör vi med er patient, jag menar kan han bli orolig?
Hustrun väldigt allvarlig:
- Det går bra om ni kommer en gång varje timme med en whisky, så han håller sig lugn.
Flygvärdinnan väldigt artig:
- Skall bli!
 
Efter några timmar landade paret på en norrländsk flygplats. Men mannen i fråga hade haft väldigt svårt att hålla sig för skratt. Eller som han sa:
- Jag trodde inte mina öron då hustrun påstod att jag var en mentalpatient. Dom trodde väl att jag kunde bli farlig. Men hem kom vi i alla fall. Nöden har ju ingen lag.
 
Roger Lindqvist / Bild www.chicago.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0