SÄWES

SÄWES var engagerade i Sunderby logen, mellan Luleå-Boden
i början av 80-talet. Arrangören som hette Håkan, hade själv varit
proffessionell musiker med eget band i Stockholm på 60-talet.
Han gjorde ingen hemlighet med att han gillade mitt trumspel.
Detta anförtrodde han mig ofta. Helgen efter Säwes spelade vi
på samma dansställe, dvs Logen i Sunderbyn. Håkan berättade
att Säwes trummis hade haft problem med att genomföra spel-
ningen. Jag tror det berodde på sjukdom. Då berättade Håkan
för grabbarna i Säwes att han kände en trumslagare som kunde
fixa ett inhopp. Han ombads att ringa mig, men innan telefon-
signalen kommit hem till mig, så hade trummisen tillfrisknat.
 
 
Roger.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0