- Min vingklippta vän -

Jag kände en person som blev ordentligt vingklippt av livet,
under orättvisa former.
Men han gav sig inte, och han fortsatte att flyga,
på sina små stumpar.
Trots att många varnade honom att han skulle
störta mot marken.
Han flög högre och längre än alla de andra,
som fortfarande hade sina vingar i behåll.
 
Det väckte avundsjuka i mångas hjärtan,
men även stor respekt och beundran.
Jag var en av dem som tillhörde hans beundrarskara.
Han flög över stora berg och djupa skogar,
över vatten, ja även över väldiga oceaner,
och vart han än kom, så väckte han stor beundran.
Det finns många av oss, som aldrig törs flyga fritt.
Trots våra vingars fulla bredd och kapacitet.
Men om du har en stark vilja och tro,
så kan det mesta hända.
Min vingklippta vän är ett tydligt bevis på detta.
 
Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0