Alla barn borde ha en teddybjörn som heter Fredriksson...

Jag har sett bilder som jag helst vill glömma. Bilder som berättar mer än tusentals ord. Bilder som gjort mig både arg, ledsen och förtvivlad på en och samma gång. Barn måste få vara barn, det är min slutsats, som jag delar med miljoner andra. Inte undra på att världen brinner, när det begås övergrepp på de små och försvarslösa. Jag har sett oansvariga fäder, som stolt poserat med sin söner i vars små armar det vilat ett vapen. Religionen har gått i första, andra och tredje hand. Det allra viktigaste, barnen, kvinnorna, har släpats därbak i smutsen. Som om de inget vore värda. Det finns egentliga inga passande ord för det jag tycker. Men jag tänker...
 
Alla jordens barn, borde ha en teddybjörn att krama.
I stället för ett skarpladdat vapen.
 
Roger Lindqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0