Porsche?

Om jag inte ser fel, så måste väl detta vara en Porsche som ses t.v.?

Kommentarer
Postat av: Hans-Erik Bergvall

Hej!
Det ser ut som en Karmann Ghia väl! Dvs en "typ" sportifierad VW-bubbla.
Tack för kul blogg o fina nostalgiska bilder, by the way.
HE (en utflyttad norrlänning med rötter i "bojn"..)

2015-07-19 @ 22:44:42
Postat av: Anonym

Tack Hans-Erik, för ditt klargörande. Jag blev lite tveksam om vad det egentligen var.

Mvh Roger.

2015-07-19 @ 23:01:52
Postat av: Hans E Bergvall

Inte undra på! Det var en mycket ovanlig bilmodell som jag minns det. Åtminstone i norra Västerbotten och Norrbotten där jag tillbringade mina uppväxtår på 50- och 60-talet. Men jag gillade att lära mig olika bilmärken - det syntes ju skillnad på den tiden - även om jag inte kunde nåt om bilmeckande. Tänk vilken lycka när man nån enstaka gång fick se en så udda fågel som just denna Karmann Ghia....
Hälsningar
HE
/HE

2015-07-20 @ 02:51:20
Postat av: Roger

Jag hade en gång en jobbarkompis som i sin ungdom hade haft en Karmann Ghia. Han ångrade sig fruktansvärt att han inte behöll den. Till detta återkom han gång på gång.

2015-07-20 @ 08:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0