Det finns ett ord...

...som jag sätter först och främst, och som jag hyllar, namnet stavas: D E M O K R A T I   
 
Nu är det ju inte alls så där självklart att alla andra också gillar detta. Inte om man får döma av det Aktuellt reportage om den växande fundamentalismen i förorterna. Muslimska kvinnor har börjat säga ifrån. Deras män har en alltför trångsynt syn på hur deras äkta hälfter skall se ut. - Jag känner mig inte fri och naturligt spontan när jag går ut, säger en muslimsk kvinna. - Det har blivt värre, säger en annan, och fortsätter: - Politikerna verkar inte bry sig om det här växande problemet. Och varför är dom så passiva när det gäller dessa massmördare som åker in och ut ur Sverige, för att mörda i Syrien. Handlingen borde kriminaliseras. Sagt av en feministisk ung kvinna.
 
Instämmer till fullo, sagt av en 57-årig Hortlaxbo.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0