Det gäller att passa på innan det är försent...

I går bjöd jag ut hustrun på en bit mat på restaurang. Vi satt länge och njöt av det goda. En mycket trevlig stund med andra ord. Jag menar - det gäller ju att passa på innan såna som jag inte längre äger tillträde. Jag får väl vara chaufför åt min hustru, och medan hon sitter inne på restaurangen och äter, sitter jag ute i Volvon och väntar. Jo, så kommer det nog att bli...
 
Och medan jag sitter där och äter en medhavd kall macka, och dricker ur min kaffetermos, sliter polisen kanske upp dörren och handbojar mig (med mackan i händerna). Varför? Jo, jag är enligt många kvinnosakskvinnor (som luftar sitt manshat på nätet) ett "djur", en "biologisk olycka", en "vandrande dildo", en "presumtiv våldtäktsman". Som en liten avrundning så är det nåt supersnille till feminst som (ute på nätet) sagt följande: "Att kalla en man för djur, är att smickra honom". Eller så här: "Avliva alla män". Snacka om kränkningar! Snacka även om HAT! Det finns t.o.m. åsikter om att "slå små pojkar", och att inte gilla "8-åriga pojkar".
 
Och här sitter jag, 57 år gammal, med fyra fortkörningar mellan 1975-2015 på mitt samvete, samt ett icke använt bilbälte i mitt kriminella register. Jag är INGEN presumtiv våldtäktman. Skulle aldrig i mitt liv göra något sådant. Ingen jag känner (av manligt kön) har rört en kvinna på det sättet. Ändå är jag stämplad som "presumtiv våldtäktman". Och icke nog med det; jag är även utsatt för mobbning pga att jag är vit medelålders heterosexuell man. Ja, vad ska man säga? Och vad ska man INTE säga? Om vi leker med tanken och bytt ut ordet "vit" till "svart", undrar vad som då hade hänt? Och detsamma med ordet "heterosexuell" mot "homosexuell" hur hade snacket gått då? Ursäkta, jag vill inte kränka, men jag måste få tänka - HÖGT!
 
Om detta inte är näthat, mobbning så vet jag då inte vad. Men tyvärr så ilar ingen hjälpsam person till akut undsättning för en sådan utstött och hemsk person som det jag är och representerar.
 
Det är skillnad på lort och pannkaka!
Det är så här det går till i det "nya" Sverige!
 
Roger.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0