Mats Knutson

Från TV:s barndom minns jag de politiska reportrarna; Tor Åhman, Per-Olof Karlsson, Henry Christensson, Gustaf Olivercrona. Den sistnämnde var en av  de tre "O:na", där Åke Ortmark och Lars Orup var de två övriga.
 
Så en dag tittade en viss K.G. Bergström fram. Vad den stora publiken kanske inte vet, så gjorde K.G. debut i lite mer lokala sammanhang. Jag minns honom när han på bred kalixdialekt, presenterade dagsaktuella nyheter i Nordnytt från Luleå. Det breda norrländska tungomålet slipades så småningom bort.
 
Mats Knutson, får väl representera den nya generationens politiska tv-reportrar. Jag gillar hans sätt att förmedla. Och det hoppas jag han får fortsätta med också, länge än. Tyvärr så har Mats Knutson drabbats av hjärtinfarkt och ligger fnv på lasarett. Som det ser ut i den här stunden, får vi inte se Mats Knutson i årets upplaga av Almedalen. Vilket jag beklagar.
 
Krya på dig!
 
Mats Knutson.      
 
Bild SVT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0