Världshistoria i världsbladet

Piteå-Tidningens förstasida, måndagen den 21 juli 1969.     
 
Det skrevs världshistoria i vår lokaltidning (världsbladet) måndagen den 21 juli. Apollo 11 hade landat i Stillhetens hav på månen, och Neil Armstrong blev den förste mannen i historien som satte sina fotavtryck på mångubbens yta. Edward "Buzz" Aldrin, blev den andre rymdmannen som tog sina kliv på månen. I Apollos kapsel satt Michael Collins och väntade.
 
Jag var ännu icke 12 år fyllda när det här hände. Men jag vet att jag följde med noggrant av det som skrevs och visades i TV. Måndagen den 21 juli 1969 var min morfars födelsedag. Han fyllde 70 år den här dagen.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0