Dagboksanteckningar juli 1969

Hittade en anteckningsbok med grönt omslag i min skrivbordslåda. I den finns lite strödda anteckningar om en semestertripp vi gjorde i juli 1969. Den som spar han har!

Måndag den 7 juli 1969.
Vi for i morse kl. halv tio. Jag sov i bilen ca en halv timma. Vi stannade och fikade kl. halv tolv. Just nu är vi i Boliden. Och nu är vi på väg mot Norsjö...nu är vi framme. Klockan är drygt halv ett, och vi  har stannat vid ett underligt tält, där det står Volvohallen. Då var vi i Kvarnsåsen där vi skall köpa korv.

Har ätit en smörgås, och fortsätter därefter till Lycksele, där vi skall övernatta. Klockan är nu 15,15 när vi passerar gränsen till Lycksele. Vi försökte få oss en stuga, men alla var upptagna.

Tisdag den 8 juli 1969.
Nu är det morgon i Betsel, där vi hyrde en stuga hos Irma och Albert Eriksson. Pappa håller på att packa, samtidigt som regnet öser ner. Jag sitter i bilen och skriver detta. I går så åt vi ute bakom deras hus. Vi var till Bålforsens kraftverk, tog lite bilder där med min kamera. Strax så fortsätter färden mot Vilhelmina. Ritade en gubbe i deras gästbok.

Anlände till Storuman kl. halv elva i dag. Det regnar fortfarande. Har sovit en bak i bilen. Fortsätter nu mot Vilhelmina. Mamma köpte en present till Gerd på Konsum i Storuman. Klockan närmar sig tolv, och vi är hungriga.

Är nu framme i Vilhelmina. Det regnar fortfarande. Har ätit pölsa och potatis. Vi har även gjort ett besök i Vilhelmina kyrka. I en antikaffär i byn så köpte jag en familjebibel för tio kronor. Efter maten skall vi eventuellt ut med bilen för att se oss omkring. Faster Elsa tog en bild av oss i kyrkan. I morgon åker vi till Norge. Har skickat ett vykort till farmor och Gerd. Det annonseras om hembygdsdagar här i Vilhelmina nu på fredag. Enligt annonserna så kommer kända toppartister att uppträda. Har varit hos telegrafen och ringt hem till Gerd, men hon var inte hemma. Har köpt bakelser på konditoriet som vi skall äta i kväll. Vi har övernattat hos Elfrid Lundqvist i Vilhelmina.