GÄÄÄÄÄSP...

Skottdramat i Göteborg diskuteras livligt i en TV nära mig för tillfället. Politiker, polis, lärare, massmedia samt en mor med två tvillingsöner. Icke heller att förglömma en viss Janne Josefssons närvaro. Samtalet handlar om unga invandrarkillar med mord i blicken, som istället för att leva i samhället, har valt att framleva sina liv utanför den samhälleliga gemenskapen. Frågan om varför detta kan ske, sätter i gång mina gäspreflexer. Oro i förorterna, bomber, bilar som sätts i brand, stenkastning mot räddningstjänst och polis. Listan kan göras lång...jag har hört det tidigare.
 
 
Jag har en känsla att massmedia och politiker "trollar" bort verkligheten väldigt ofta. Man idkar självcensur för att inte kränka vissa grupper i samhället. Inte alls bra! Det bästa är att ta tjuren vid hornen, och ta av filttofflorna och solglasögonen och blicka ut över det VERKLIGA Sverige. Då först kan man göra ett ärligt försök att lösa problemen. Ursäkta, nu måste jag gäspa igen...GÄÄÄÄÄSP...
 
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0