Potatissättning och älgtjurar

Hängde på mig min relativt lätt packade ryggsäck, och begav mig tillsammans med Elisabeth hem till Danne. Där satte jag tre stycken potatisfåror, men det skall sättas mera vad det lider. Mellan varven drack vi vårt medhavda kaffe och fikade våra medhavda bullar. Mums! Hissade den svenska fanan på en stolt hög stång, där den nu sitter och betraktar tillvaron. Det konstiga i fågelsången, var att min lätt packade ryggsäck, hade vid hemgången antagit vikten av 15 kilo cement. När jag antydde detta till hustrun, hördes hon endast mumla nåt som inte alls träffade mina öron. När jag stönande och stånkande äntligen låste upp dörren till lägenheten, och började packa ur min blytunga ryggsäck, kom sanningen fram. Inte undra på att ryggisen var tung, jag hade ju burit hem en halv älgtjur bak på ryggen. Givetvis styckad i små portionspåsar, men ändå...EN HALV ÄLGTJUR!!!!! Tur att det finns värktabletter härhemma.
 
Roger Lindqvist - ryggsäcksmannen, med älgtjurar som specialité.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0