Åke Lindhs

 

Kommentarer
Postat av: Tore Persson

I Åke Linds band spelade jag trumpet och sax en period när jag studerade i Sollefteå. Kan ha varit 72-73 innan jag flyttade till Sundsvall och Mixers.
Fr v är grabbarna Mats Holmgren klarinett, sax, Sventa Johansson gitarr, Åke orgel,sång(efternamnet fallit bort)Hans Lind bas. Mats och jag kommer från samma by och medverkade i Clarence Sparbys från Rossön. Hans Lind är f ö äldre bror till Jörgen som efterträdde mig i Ola Hermanssons. Innan jag flyttade till Sollefteå och Bosse Sundbergs Medverkade jag i ett gitarrband typ Spotnicks där gitarrer och bas trakterades tre unga killar. Lennart Höglund gitarrr och dragspel i Norrländers, Kenneth Elofsson bas och Milan Almqvist gitarr hos Bosse Sundberg. Milan började studera klassisk gitarr på skarpen och hamnade i Spanien under några år. Han är numera bosatt i Stockholm och bytt namn till Andreas. På Spotify kan man lyssna på hans gitarrtransriptioner av Bachs Goldbergvariationer. Rätt långt ifrån låtar som "Den gamla spinnrocken" och sånt...

2017-03-17 @ 01:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0