Mitt barndoms Sverige

Mitt barndoms Sverige.     
 
Jag växte upp med far, mor och en syster - jag glömde ju katten - var det nåt som jag tyckte om, förutom Kalle Anka, så var det katter. I pappas blå VW utforskade jag världen. Dvs den värld som fanns runt omkring Piteå med omnejd. Det hände i bland att min värld utsträcktes att även omfatta, Gällivare, där mina kusiner bodde. På somrarna utvidgades den ännu mer. Det var då vi packade bubblan full och åkte söderut, tätt följd av farbröder, fastrar, mostrar, morbröder och kusiner. I bubblans baksäte, åkte alla medborgare i Ankeborg med. Kalle, Knattarna, Kajsa, farbror Joakim, Mimmi- och Musse Pigg, Långben, Alexander Lukas, farmor Anka, Oppfinnar-Jocke. Björnligan och Spökplumpen lämnade vi hemma. Jag tyckte det var bäst så.
 
Ja, det här var ett litet axplock ur min barndoms värld. En värld som sedan länge är borta.
 
Roger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0