Tiden rusar...

Nyligen så fyllde jag 30, och jobbade mellan klockan 07.00-16.00.    
 
¤ Alldeles nyss var jag 30 år och jobbade mellan klockan 07.00-16.00. Det dröjde några år, och så en dag fyllde jag 40. - Det är långt kvar tills 50-årsdagen, sa man på mitt 40-årskalas. Jo, hej å hopp! I mitt tycke så blev jag plötsligt 50 efter några månader. - Roger, 50 år är ingen ålder, vänta tills du fyller 60, sa man i ett försök att trösta. Efter de femtio gick det högst en vecka, då var det dags att fylla 58. - Men snälla du, du är ju bara barnet. Barn och barn...går det så här fort, är jag rädd att jag hinner fylla 85 innan julafton.
 
40-årsdagen kom inte som nån större överraskning. Det bara hände.
 
"Jag skall komma som en tjuv om natten..." Ungefär så kändes
det när jag den 26 september 2007 blev gubbe på riktigt.
 
I dag har farbror Lindqvist varit ute och promenerat.
När jag passerade skolan, stod en grupp av barn
tillsammans med sin fröken. När jag passerat, hör
jag en röst ur mängden: Hej farbror!
 
På den här skylten ser man när jag och ett av barnbarnen
är ute på promenerar. Underst, ser man min cykel.
 
Målet med mina promenader, är inte att bli lika smal som den
här pinnen. Målet är istället att hålla sig igång.
 
När man är ute och går, frigör sig tankarna i ens huvud.
I dag så tänkte jag på alla intressanta möten jag haft
genom livet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Agneta

Så sant så, å så passande med vägskyltarna. Bra!

2015-11-03 @ 21:31:11
Postat av: Roger

Tack, Agneta!

2015-11-04 @ 01:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0