Hej, pappa!

Max på besök vid sin farfarsfars grav i Hortlax.      
 
Hej, pappa!    
 
Ni möttes aldrig under din levnad, du och ditt barnbarnsbarn Max. Ni två fick aldrig chansen att lära känna varandra, trots att ditt blod även flyter i Max ådror. Ni är båda komna ur samma rötter, samma sorts ursprung. Där du en gång lekte som barn, farsan, springer i dag mitt barnbarn Max omkring. I den Lindgrenska skogen där du och dina syskon lekte, där har ju även jag lekt under mina barnaår. På samma ställe leker i dag Max och dina övriga barnbarnsbarn. Detta endast ett stenkast från ditt föräldrahem invid Hortlaxvägen, huset som i dag är borta sedan många år. En gång var du våra barns farfar, du kramade och tyckte om dem. I dag är jag också farfar. Tänk så det kan bli.
 
Sov gott, pappa!
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0